Home Kemanusiaan/Motivasi HATI – HATI DENGAN PROPAGANDA ZI0NI5 DI MEDIA SOSIAL – CUBAAN HINA...

HATI – HATI DENGAN PROPAGANDA ZI0NI5 DI MEDIA SOSIAL – CUBAAN HINA ISR43L MEMBURUKKAN P4L3ST!N DEMI ‘MEMBASUH OTAK’ MASYARAKAT DUNIA!

232
0

Kini, pelbagai usaha sedang dijalankan oleh pihak Isr43l dalam memberi perspektif dan tanggapan buruk terhadap P4l3st!n di media sosial. Ini boleh dilihat terhadap penularan beberapa buah video di aplikasi TikTok bagaimana mereka cuba membuat rakaman seakan – akan mereka diserang dan mereka dalam keadaan huru – hara. Tidak kurang juga video memperlihatkan bagaimana mereka sedang melakukan rakaman seolah -olah seorang kanak – kanak sedang cedera teruk kononnya selepas diserang tentera H4m4s sedangkan perkara itu adalah dusta semata.

Wahai umat Islam, berhati – hatilah dengan permainan ‘dajjal’ zi0ni5 di media sosial, mereka akan cuba sedaya upaya ‘mencuci otak’ kita untuk membenci P4l3st!n dan memberi tanggapan buruk terhadap perjuangan H4m4s itu adalah perjuangan militan yang hanya untuk kepentingan diri sendiri sahaja sedangkan pejuang – pejuang P4l3st!n ini memperjuangkan hak pembebasan tanah air mereka dari terus dijajah oleh pendatang haram zi0ni5 yang tidak tahu diuntung.

Ini satu percubaan yang hina dilakukan oleh zi0ni5 laknatullah dalam mengawal dan melemahkan minda kita agar kita berpecah – belah dan bermusuhan sesama sendiri. Kuatkan benteng keimanan kita dan menghadaplah ke arah kiblat yang satu, iaitu 4l – 4qs4. Jangan biarkan sebarang ideologi ataupun propaganda buruk menusuk ke dalam fikiran kita yang akan membuat kita berubah fikiran dan tidak mustahil juga kepada tahap keimanan kita. Selidikilah dahulu kebenaran berita yang dibawa seperti yang difirmankan oleh Allah SWT dalam surah Al – Hujurat, ayat 6 yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan”.

Perteguhkan iman dan tali silaturahim sesama umat Islam dan sampaikanlah kebenaran tentang P4l3st!n yang kini teruk tertindas agar kita dapat memberi tekanan terhadap kuasa besar dunia bahawa suara masyarakat dunia bersolidariti bersama masyarakat G4z4 di P4l3st!n.

Sumber: Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan