Home Kemanusiaan/Motivasi TABUNG HAJI TERIMA ANUGERAH LABBAITOM BUAT KALI KETIGA BERTURUT – TURUT TANDA...

TABUNG HAJI TERIMA ANUGERAH LABBAITOM BUAT KALI KETIGA BERTURUT – TURUT TANDA KESUNGGUHAN NEGARA MENAIKKAN SYIAR ISLAM

98
0

Bersempena dengan musim haji bagi 1445 hijrah ini, Malaysia sekali lagi dinobatkan sebagai penerima Anugerah Labbaittom bagi kategori kepuasan tertinggi dalam perkhidmatan buat kali ketiga berturut-turut menerusi Lembaga Tabung Haji Malaysia (TH). Anugerah itu disampaikan oleh kerajaan Arab Saudi di dalam Majlis Penutup Musim Haji 1445H/ 2024M di Kementerian Haji dan Umrah Arab Saudi pada 12 Zulhijah (18 Jun) yang lalu menerusi Menteri Agama, Dato’ Setia Dr. Haji Mohd Na’im Mokhtar.

Satu pencapaian yang sangat cemerlang ditunjukkan oleh Pengurusan TH dan para jemaah sepanjang memudahkan urusan ibadah haji. Inilah yang dikatakan melakukan perkara yang tepat dalam menegakkan syiar Islam. Keprihatinan TH dalam menyediakan para petugas dan infrastruktur yang sangat selesa meletakkan Malaysia layak untuk anugerah ini.

Begitu juga dengan kelas – kelas ilmu haji yang diadakan di dalam negara dan semasa para jemaah berada di Mekah, begitu tertib diterangkan ilmu satu per satu oleh para petugas dan juga tenaga pengajar bertauliah agar para jemaah tidak silap dalam melakukan ibadah haji seperti jemaah – jemaah haji daripada negara lain. Ini membuatkan negara lain seperti Thailand ingin mempelajari pengurusan haji daripada Malaysia dan Arab Saudi sendiri menggalakkan negara – negara dunia lain mempelajari cara pengurusan haji daripada Malaysia.

Sekalung tahniah dan syabas diucapkan kepada Kerajaan Malaysia dan juga pengurusan TH dalam melaksanakan tugas mereka membantu dan memimbing para jemaah haji Malaysia semasa melakukan ibadah haji dan juga sentiasa berada bersama – sama mereka untuk sebarang urusan. Jasa dan pengorbanan anda semua dalam memastikan 31,600 jemaah haji pada tahun ini berada dalam keadaan yang sangat – sangat selesa tidak akan terbalas melainkan dengan izin Allah SWT. Ucapan Syabas juga diucapkan kepada jemaah haji Malaysia yang memberi kerjasama dan berdisiplin sepanjang perjalanan Masyair. Kerjasama ini amat membantu TH untuk mengenal pasti menyediakan perkhidmatan yang lebih baik.

Firman Allah SWT:
“..Sesiapa yang membesarkan syiar-syiar Allah maka sesungguhnya ia merupakan antara tanda ketakwaan jantung hati.” (QS Al – Hajj: 32).

Sumber: TikTok Dato’ Setia Dr. Naim